2012. október 29., hétfő

Kiadói nap - Göteborg, 2012. október 28.


Kedves Bogi!

Vasárnap reggel 8-tól este 6-ig a svéd kiadók képviselőit hallgattam egy göteborgi szállodában. A kiadói napot, ahogy azt itt nevezik, több mint 40 éve rendezi meg a svéd könyvkereskedők egyesülete. Az első időkben csak könyvesbolti eladókat hívtak erre a továbbképzésre, később könyvtárosokat is.
A könyvkiadók kereskedőiket küldik el, hogy beszámoljanak az év újdonságairól. Néhány kiadó magával hoz néhány írót is.
A rendezvény rendkívül jól szervezett. Először egy nagy teremben ültünk le, ahol a székekre betűket szoktak ragasztani. Ebben az évben írók neveit találtuk itt. Én a Moberg csoportba tartoztam, ahol tizenegyen voltunk, könyvesbolti dolgozók és könyvtárosok. 16 ilyen csoport volt. Délelőtt teremről teremre jártunk, és előadásokat hallgattunk. Közben volt egy kávészünet, és 20 percig könyveket nézegethettünk egy teremben, ahol kiadók képviselőivel ill. kereskedőkkel lehetett találkozni. Az egyik kerskedő asztalán felfedeztem a Nathalie címü francia könyvet, amiről az Alexandra Könyvjelzőjében olvastam pénteken a repülőn. Mondtam a kereskedőnek, hogy mennyire érdekel ez a könyv, és hogy ismerem a Sekwa Kiadó könyveit. Ez a kiadó francia írónők regényeit jelenteti meg svédül. A kereskedő megkérdezte, hogy szeretnék-e egy könyvet. És képzeld csak! Megkaptam.
Az ebéd szokás szerint nagyon finom volt.
Délután a mi csoportunk 7 másik csoporttal együtt a nagyteremben maradt, és itt hallgattuk az érdekesebbnél érdekesebb előadásokat. Erre a napra talán leginkább a humor volt a jellemző. Jó hangulatban telt el nagyon gyorsan, sok nevetéssel.
A nap végén azokat a könyveket, amiket a kiadók magukkal hoztak, kisorsolták tombolán. Én is nyertem hármat.
A résztvevők erre a napra egy szabad vasárnapjukat áldozzák fel, mégis több mint százötvenen voltunk. A munkahelyek kifizetik a részvételi díjat, ami 500 svéd korona (45 euro). A kiadók pedig elég sokat fizetnek azért, hogy évről évre jelen lehessenek.
A kiadók ajándékaként 34 új könyvet vihettek haza a résztvevök. Hát, mit mondjak, alig bírtam hazacipelni a két nagy táskát.

Üdvözlettel a szeles Göteborgból:

Melissa


Ajándékkönyvek

Nincsenek megjegyzések: