2009. szeptember 3., csütörtök

Cicák új képeskönyvekben

Kedves Bogi!

Na jó, most dolgoznom kéne, de megláttam a macskát Csilla blogján, és most nem bírom ki, hogy be ne számoljak arról a könyvröl, amibe legutóbb beleszerettem. Most akkor kávészünetet tartok.
Szóval tegnap a könyvesboltban jártam, és elolvastam Lotta Geffenblad legújabb könyvét. A címe Betty mitt i natten (Betty az éjszaka közepén), és egy hajléktalan éhes kiscicáról szól, aki éjszaka arról álmodik, hogy végre teleeszi magát hallal. A képek csodálatosak! Mint ahogy a svéd képeskönyvekben, itt is kevés a szöveg, hiszen a képek magukért beszélnek. Sajnos, a magyar képeskönyvekben még mindig rengeteg unalmas szöveg van. Persze ez csak az én magánvéleményem, és tisztelet a kivételnek.
Lotta feltett néhány képet a honlapjára - kár, hogy nem többet. ITT tudod megnézni öket. Érdemes!
És ha már a macskáknál tartunk, a Babbelfisken svéd könyvtáros honlapon négy új macskás képeskönyvröl lehet olvasni. Érdemes megnézni a könyvborítókat.
És még mindig macskák! A könyvesboltban elolvastam a Snurran-sorozat legújabb részét is, amelyben Snurrant éppen arra szeretnék rávenni a szülei, hogy segítsen a szombati nagytakarításban. Nem sok sikerrel. Aztán megjönnek a kiscica barátai, és ráveszi öket, hogy játszanak takarítósdit. A szülök borzasztóan örülnek a nagy rend láttán, ami persze csak addig tart, amíg a cicák el nem kezdenek játszani. Mert akkor a szoba újra a feje tetejére áll. Nagyon ötletes, jól van megírva, és akinek óvodás korú gyereke van, igazán tud azonosulni a történettel. A könyv címe pedig Snurran städar (Pergö-Forgó takarít).

Most pedig ideje dolgoznom.

Üdvözlettel:

Melissa

Nincsenek megjegyzések: