2010. október 28., csütörtök

Autósmesék - mai mesemondóktól

Kedves Bogi!

Minden gyakorló könyvtáros tudja, hogy a kisfiúk nagyon szeretik az autós könyveket. A Pagony Kiadó arra vállalkozott, hogy autós meséket gyüjt össze egy kötetbe mai mesemondóktól. A kötet címe Autósmesék. A mesék sokfélék, és mindenki megtalálhatja a kedvencét a könyvben.

Kiss Ottó Ati és a holdvilág címü történetét még a Bárka honlapján olvastam, és annyira magával ragadott, hogy megkértem az egyik ismerösöm fiát, fordítsa le svédre. Kiss Ottó története az életröl szól - és a halálról - és a folytonosságról. Egy kisfiúról és egy öregemberröl, és persze egy autóról is.

Nógrádi Gábor Ne sírj, ne sírj kicsi kocsi! címü írásában a régi autót cserélik újra, s kinek fájhat ez a legjobban, ha nem az autónak.

Számomra a kötet nagy felfedezése Mosonyi Aliz autósmeséi: 5 rövid történet. "Volt egyszer egy autó. Öreg kisasszony öreg autója volt, de szép fényes, tiszta kívül belül, mert a kisasszony szerette a rendet meg a tisztaságot, és az öreg autóját is szerette. - Mi ketten - szokta mondani neki. - Te meg én - mondta, mert beszélgetni szokott vele, miközben erre-arra kanyarogtak." E szavakkal kezdödik a történet. Mindjárt eszembe is jutott Astrid Lindgren Emilje. Ö mondta mindig: "Te meg én, Alfred."
A kötetet Rubik Anna illusztrálta.

Jó válogatást, és kellemes olvasást kíván:

Melissa

Mi ketten: Az autó meg én - Széni Katalin írása a Prae.hu oldalon

Nincsenek megjegyzések: