2009. augusztus 25., kedd

Nógrádi Gábor: Az öcsém zseni

Kedves Bogi!

"Álmodozni csodálatos dolog. Annál csak egyetlen jobb dolog van. Tenni valamit az álmainkért, hogy megvalósuljanak."
Kitünö reklámszöveg vállalkozóknak. Sajnos, nem én találtam ki. Ezekkel a szavakkal ér véget Nógrádi Gábor: Az öcsém zseni címü ifjúsági regénye, ami a Tom és Geri sorozat második része.
Az elsö részben, A bátyám zseniben, van egy svéd mondat. Ennek kapcsán ismerkedtem meg az íróval.
A neten olvasom, hogy a kritikusok A Pál utcai fiúkhoz hasonlítják Az öcsém zsenit, mivel a klasszikus regény egyszer elöfordul a müben. Szerintem egy kicsit túlzás azt állítani, hogy a 7.B két táborra oszlik, hiszen az egyik "táborban" csak Digó és a két cápa van. Ezen kívül aztán nem sok hasonlóság van a két regény között. Hiszen Nógrádi Gábor regénye komédia, néha bohózatnak is beillik. Gábor igencsak elemében volt, amikor a történetet megírta. Jókat nevettem, amíg olvastam. A 3. fejezetet szívesen feltenném ide, ha lenne idöm, és persze, ha nem lenne tilos.
Ja, és még egy dolog. Azt hiszem, a regény úgy van megírva, hogy akár filmforgatókönyvnek is beillik. Ki tudja? "Álmodozni csodálatos dolog."
Most pedig megint könnyü dolgom van, hiszen kiváló leírást találtam a könyvröl a neten.

Sok-sok üdvözlettel:

Melissa

Nincsenek megjegyzések: