2010. augusztus 8., vasárnap

Gareth P. Jones: The Thornthwaites Inheritance


Kedves Bogi!

Sok gyerekkönyvet olvasok, és már nem sok mindenen csodálkozom. Mégis meghökkentem kissé, amikor kezembe került Gareth P. Jones Tvillingarna Thornthwaites testamente címü könyve, és elolvastam a hátsó borító szövegét. Ebböl megtudtam, hogy a Thornthwaite ikrek, Lorelli és Ovid nem olyanok, mint más testvérek. Árvák, egy nagy kúriában laknak, és hatalmas örökség vár rájuk. Amiért azonban igazából különböznek más testvérektöl az az, hogy állandóan meg akarják ölni egymást. Senki nem emlékszik rá, hogyan is kezdödött, de kiskoruk óta egymás életére törnek. A 13. születésnapjukon Ovid fegyverszünetet tanácsol, amiben megállapodnak. Ennek ellenére tovább folytatódnak a gyilkossági kísérletek. Vajon ki van a háttérben?
Hát, mit mondjak, nagyon kíváncsi lettem. A kiváló borító méginkább felcsigázta az érdeklödésemet. Miután elolvastam a könyvet, elmondhatom, hogy igazán jónak tartom.
Gareth P. Jones regénye Agatha Christie stílusában íródott. A könyv nem fejezetekre, hanem felvonásokra oszlik, s el tudnám képzelni színdarabként.
Nos, ezek a gyilkossági kísérletek talán arra jók, hogy felkeltsék az olvasók figyelmét: ilyen még nem volt a gyerekirodalomban.
A könyv vége felé derül ki, ki az, aki a személyzetböl az örökségre pályázik, és ezért kiskorukban rávette az ikreket, hogy meg akarják ölni egymást.

Jó olvasást!

Melissa

2 megjegyzés:

Eszter írta...

Bármibe lefogadom, hogy csak svédül meg angolul van, és beszerezhetetlen, kb. mint a The Secret Lives of Princesses.

Az ugyanis egész egyszerűen nem fellelhető erre. (Vagy csak átkozottul peches vagyok.)

Pedig szeretem a krimiket. És ez a könyvajánlód megint felcsigázott. :)

Melissa írta...

Ha tudsz angolul, akkor itt beleolvashatsz:
http://www.lovereading4kids.co.uk/book/4225/The-Thornthwaite-Inheritance-by-Gareth-P-Jones.html
Az Amazonon pedig megrendelhetö.