2008. június 3., kedd

Alice Csodaországban

Kedves Bogi!

Nem állhatom meg, hogy az első gótikus elemeket tartalmazó könyv, amit felteszek a blogra, ne Lewis Carroll Alice Csodaországban című műve legyen, Szegedi Katalin csodálatos képeivel. Ezek az illusztrációk kitűnően bizonyítják, hogy Katalin művészete a világ élvonalába tartozik. Ha rajtam múlna, illusztrátorként őt javasolnám a svéd ALMA-díjra.
Ezt a könyvet egy kedves fiatal magyar barátom küldte el nekem karácsonyi ajándékként. Azóta is sűrűn lapozgatom.
Érdekességként említem, hogy Alice hivatalos honlapján, ahol valamennyi kép látható, a következőket olvasom:

”Az eredeti képek 2007. áprilisában a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtárban lettek kiállítva a könyv bemutatója alkalmából. Az akkori kiállítást Rét Viktória, a könyv lektora nyitotta meg, aki az illusztrációk elkészítéséhez is igen sok információt, segítséget nyújtott Szegedi Katalinnak. A könyv utolsó lapján szerepel az az itt látható grafika, amelyet Szegedi Katalin Rét Viktória számára készített, s amely nem jutott el a cimzetthez, mert időközben valaki eltulajdonította.”



Nem én voltam ugyan, aki ezt a képet elcsente, de azt hiszem, én is szívesen megtettem volna.

Szeretettel üdvözöl,

Melissa

A könyvről: Ki ne nallott volna az élénk tantáziával megáldott, bájos kislányról, Alice-ről és csodaországi álomutazásáról? Lewis Carroll, a világ több mint száz nyelvére lefordított történet szerzője, a viktoriánus Anglia kor- és gúnyrajzát rejtette a groteszk humorú mese sorai közé, amely minden korosztály és generáció kedvencévé vált az első megjelenés óta eltelt csaknem százötven évben.

Nincsenek megjegyzések: