2008. június 6., péntek

Chris Riddell Ottoline and the Yellow Cat

Kedves Bogi!

Jártál már úgy, hogy besétáltál a könyvesboltba, megláttál egy könyvet a polcon, és az megigézett? Vegyél kézbe! Vásárolj meg!
Nos, én így vagyok Chris Riddell Ottoline and the Yellow Cat című könyvével. Már kézbe venni is nagyon kellemes volt. Az illusztrációk pedig csodálatosak. Fekete-fehér rajzok, az egyetlen szín a piros az egész könyvben.
Ahogy azt Mazsola megfogalmazta, nem is a történet fontos a könyvben, hanem az, amit az író mond. Lehet, hogy ez egy kicsit furcsán hangzik. A szöveg nagyon találékony, és humoros. Kiváló olvasmány kisiskolásoknak, akik éppen most sajátították el az olvasás tudományát.
Többször is visszamentem tehát a boltba, nézegettem, forgattam, lapozgattam, gondoltam, várok, amíg a könyv megérkezik a könyvtárba. Azután mégiscsak megvettem, hogy elolvashassam. De holnap szülinapra vagyunk hivatalosak, és elajándékozom egy hétéves kislánynak. Magamnak majd egyszer a leértékelésen vásárolom meg.
Ha esetleg érdekel, küldök egy kis információt a szerzőről és a könyvről.

Rejtélyes üdvözlettel:

Melissa

Chris Riddell honlapján, ahol érdemes szétnézni, a következőket olvasom:

"About me
What they say about me:

Chris Riddell, illustrator and political cartoonist for The Observer, has won several awards for his work, including the 2002 Smarties Book Prize Silver Award and the 2002 Kate Greenaway Medal for the acclaimed non-fiction book Pirate Diary (written by Richard Platt) and the 2004 Kate Greenaway Medal for Jonathan Swift's Gulliver (retold by Martin Jenkins). He was highly commended for the same award in 2001 for Castle Diary. Chris lives in Brighton.

What they don't know is that I have a Hungarian Butler and an invisible dog!"

Melegen ajánlom, kukkats bele, hogyan telik Chris Riddell egy napja!

Hallgasd meg, ahogy az író mesél a könyvről: itt. (Na jó, elárulom, hogy ne kelljen annyit keresgélni: Fun Staff – Watch Chris´s Latest Podcast)

Nézz bele a könyvbe: itt. (The Books – View trailer)


Chris Riddel legújabb könyve:

Ottoline goes to School

Meet Ottoline and her hairy, helpful friend Mr Munroe. Ottoline is off to the Alice B. Smith School for the Differently Gifted, but she is rather worried that she doesn’t have a special gift. Mr Munroe is more worried about the ghost who is said to haunt the school halls at night. Does Ottoline discover her hidden talent and can they expose the spook?

3 megjegyzés:

Mademoiselle írta...

Remélem Chris Riddell fogja még folytatni ezt az Ottoline sorozatot, teljesen beleszerettem :-)

Melissa írta...

Én is így vagyok vele. Megjelent Franciaországban is?
Nem tudtam róla, hiszen honnan is tudhattam volna, hogy ennek a sorozatnak van egy elözménye.
Kay Thompson Eloise címü könyve. Eloise hamarosan film lesz.

Mademoiselle írta...

Nem tudom, hogy megjelent-e franciául, de feltétlenül utánanézek majd. Én angolul kaptam meg, és nem bírtam letenni.

Hogyhogy az Eloise az előzménye? Hogyan köthető össze a két sorozat? Innen kapta Chris Ridell az ihletet? Hol lehet erről bővebben olvasni?