2010. március 23., kedd

Új magyar gyerekkönyvek a Göteborgi Városi Könyvtárban


Kedves Bogi!

Pár éve megrökönyödve vettem észre, hogy eltűntek a magyar gyerekkönyvek a Göteborgi Városi Könyvtár gyerekrészlegéből. Mindjárt megkérdeztem, miért. ”Mert senki nem kölcsönzi őket” – hangzott a válasz. Igen, gondoltam, ilyen régi könyveket bizony nem sokan vesznek kézbe. Tehát a magyar gyerekkönyvek a raktárban vannak.
A nyáron Budapesten jártam, és több kiadóból is kaptam gyerekkönyvet. Ezek nagy részét most a göteborgi könyvtárnak ajándékoztam. (A kedvenceket megtartottam magamnak, és néhányat még most olvasok.)
A jó hír pedig, hogy ezeket a könyveket, amelyek 2000. után jelentek meg, kitették a gyerekkönyvtárba. Ígéretet kaptam, hogy új könyveket is fognak vásárolni, ha ezeket kölcsönzi valaki. Remélem, így lesz.
A következő kiadókat illeti köszönet a könyvekért: Animus, Ciceró, Generál Press, Könyvmolyképző, Móra, Naphegy, Presskontakt.

Üdvözlettel:

Melissa

Új magyar gyerekkönyvek a Göteborgi Városi Könyvtárban

Az elvarázsolt királykisasszony
Bálint Ágnes: Kukori és Kotkoda. A végtelen giliszta és más történetek
Békés Pál: A kétbalkezes varázsló
Békés Pál: Doktor Minorka Vidor nagy napja
Békés Pál: Lomtalanítás a Fehérlófia utcában
Berg Judit: Cipelő cicák a városban
Bizi, Alexandra: A kislány, aki nem tudott aludni
Bosnyák Viktória: Analfa visszatér
Bosnyák Viktória: Klott Gatya, ne fárassz!
Böszörményi Gyula: Gergő és az álomfogók
Caroll, Lewis: Alice Csodaországban
Fekete István: Vuk, a kisróka
Finy Petra: A Tesó-ügy
Finy Petra: Lámpalány meséi. Történetek rossz alvókról
Funke, Cornélia: A tolvajok ura
Grimm: Az aranyhajú leány
Huseinović, Kašmir: Oszkár
Kiss Márta: A Sziklavirág. Jávai mesék és legendák
Lackfi János: Kövér Lajos színre lép
Marék Veronika: A csúnya kislány
Marék Veronika: Boribon a játékmackó
McDonald, Megan: Doktor Durrbele Dorka
McDonald, Megan: Durrbele Dorka, a látnok
Nógrádi Gábor: A bátyám zseni
Nógrádi Gábor: Galambnagymama
Nógrádi Gábor: Gazdag akarsz lenni te is? Bánj a pénzzel okosan!
Nyulász Péter: Miazami. Kitalálós versikék
Patherson, Katherine: Híd Terabithia földjére
Simon, Francesca: Rosszcsont Peti iskolai rémtettei
Simon, Francesca: Rosszcsont Peti vakarja a fejét
Szegedi Katalin: Álomcirkusz

Nincsenek megjegyzések: