2008. augusztus 12., kedd

Rut och Knut jobbar - illusztrációk

Kedves Bogi!

Küldök néhány illusztrációt Carin Wirsén-Stina Wirsén Rut och Knut jobbar (Rut és Knut dolgozik) címü könyvéböl. Ez a könyv is egy sorozat része, ami a két föszereplöröl, Rutröl és Knutröl szól (ejtsd. Rüt és Knüt). Ami nekem nagyon tetszik a svéd illusztrációkban az az, hogy annyira élöek és kifejezöek. Te is úgy találod?
Ez a könyv óvodáskorú gyerekek számára készült, és foglalkozásokat mutat be. Elöször egy kis versben, majd tényszerü rövid leírásban.
Az apás szülés képröl eszembe jut, hogy amikor 1996-ban hat héttel szülés elött megkaptam a letelepedési engedélyt, megkérdeztem a férjemtöl, ott akar-e lenni a szülöszobában. Egyszerüen nem értette a kérdésemet, hiszen Szendvicsországban akkor már természetes volt, hogy az apa is jelen van, és ö vágja el a köldökzsinórt. Hát, valahogy úgy történt, ahogy az a képen látható. Külön szobát kaptunk, volt fürdés fürdömedencében, meg kéjgáz, bár szerintem nem ért semmit. Az ágyat lefelé dütötték, nehogy a gyerek visszafelé csússzon. A szülésznö pedig megkérdezte, milyen pózban szeretnék szülni. Mivel Mazsola volt az elsö gyerekem, fogalmam sem volt. Aztán az oldalfekvést javasolta. Így született meg Mazsola. Apa pedig elvágta a köldökzsinórt. A lányomat egy átlátszó pici kerekes ágyban mellém helyezték el a szobában. Valahányszor szoptatni szerettem volna, hívhattam a növért, hogy segítsen. Talán ma már így van Peperóniában is.
Szendvicsországban az orvos nincs jelen a szülésnél, csak akkor hívják, ha komplikáció van. A hálapénz fogalma pedig ismeretlen, hiszen mindenki a munkáját végzi, amiért fizetést kap. Így tartják a svédek.
Most pedig nézd a képeket. Nagyon kíváncsi vagyok, tetszenek-e.
Sok-sok üdvözlettel Göteborgból:

Melissa






Az illusztrációk Stina Wirsén engedélyével kerültek fel a blogra.

Nincsenek megjegyzések: