2011. augusztus 28., vasárnap

Tóth Zita: Filc, a zoknimuki és az Öreg Kút titka

Kedves Bogi!

Tóth Zita Filc, a zoknimuki és az Öreg Kút titka című meseregénye a Filc, a zoknimuki folytatása. Az első részt nem olvastam, de a második így is élvezhető.
Filc egy zoknimuki vagyis kobold. Igazából kíváncsi lennék rá, honnan kerültek a magyar irodalomba a zokniban alvó manók, mert ilyenekről én gyerekkoromban nem hallottam. A népmesékben csak manók voltak.
Filc a családjával Félix, a tízéves kisfiú szobájának falában lakik. Filc és Félix összebarátkozik, bár ezt a mukit
örvények tiltják.
A kis kobold élete első bálján, a Rongyza-bálon, amit az Öreg Kútban tartanak, egy különös mukilánnyal ismerkedik meg, akit Biberkének hívnak. Biberke sokáig nem szólal meg, csak később derül ki róla, hogy árva. Teljesen véletlenül került ide Antipókiából, egy legendás országból, ahol eddig élt. Filc elhatározza, hogy segít neki hazatalálni. Biberkét távoli hazájában mókusok nevelték, ezért a többi koboldtól eltérően ő nem szöszökkel táplálkozik, hanem gyümölccsel, zöldséggel.
A két kis muki szökése után többen is a keresésükre indulnak: Filc apja és öccse, Felix, sőt még Smirgli föfülügyelő is.
Filc és Biberke sok-sok kaland után megtalálja az Aranykaput az Öreg Kútban, amin keresztül a mukilány visszatér hazájába.
A regény szórakoztató, érdekes, izgalmas. Kiválóan használható hangos olvasásra is.
A könyv elején térkép segíti az olvasót az eligazodásban. Én is sokszor idelapoztam, miközben a történetet olvastam.
A rajzokat Tóth Zita növére, Tóth Anita készítette, aki könyvtárosként dolgozik.

Üdvözlettel a szeles Göteborgból:

Melissa

Ps.: A Zoknimuki honlapon sok érdekességet találsz.

Nincsenek megjegyzések: