2007. december 20., csütörtök

Petrini-detektívregények avagy egy újabb karácsonyi kalendárium

Kedves Bogi!
Egy új karácsonyi kalendáriumot fedeztem fel a neten. Mårten Sandén honlapján minden nap új részlet olvasható a legújabb könyvéböl.
Ez az ötlet a magyar gyerekek számára sem új. Egész összel Nógrádi Gábor Marci öröksége címü könyvének a folytatását olvastam a http://www.folytasd.hu/ honlapon heti kétszeri alkalommal. Ott a gyerekek többször is azt írták, hogy bárcsak minden nap olvashatnák a folytatásokat. Nos a Petrini-regények honlapján, ami egyébként egy detekteregény-sorozat, december 1-töl 24-ig olvasható egy-egy részlet.
Mårten Sandénnal szeptemberben találkoztam a Göteborgi Könyvásáron, ami Észak-Európa legnagyobb könyvvására. Arra a kérdésemre, hogy legújabb ífjúsági regényében miért hívják a hösnöt Anna Kovácsnak, az író azt válaszolta, hogy azért, mert Anna anyukája magyar. Ezen aztán úgy meglepödtem, hogy többet már nem is mertem kérdezni. A könyv címe egyébként Anna d´Arc. De erröl majd akkor írok, ha már elolvastam. Most álljon itt a kalendárium. Ez is jó nyelvgyakorlás. Elárulom, hogy a második részben maga Mårten Sandén küld egy üzenetet a YouTube-on keresztül.

Sok-sok üdvözlettel:

Melissa